Instytut Komunikacji Medialnej | Znak jakości menedżera i prezesa, czyli sztuka udzielania wywiadu z korzyściami dla marki
21482
page,page-id-21482,page-child,parent-pageid-20273,page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,ajax_fade,page_not_loaded,,select-child-theme-ver-1.0.0,select-theme-ver-1.8,vertical_menu_enabled, vertical_menu_transparency vertical_menu_transparency_on,wpb-js-composer js-comp-ver-4.3.5,vc_responsive

Znak jakości menedżera i prezesa, czyli sztuka udzielania wywiadu z korzyściami dla marki

Bycie w mediach

Dziennikarze biznesowi niejednokrotnie widzieli, jak akcje spółki, której prezes udzielał wywiadu, rosły w górę.  Udzielanie wywiadu musi mieć cel i wymaga gruntownego przygotowania, w przeciwnym razie firma więcej straci niż zyska. Dzięki szkoleniu dowiesz się nie tylko jak mówić i co komunikować poprzez media, by realizować biznesowe cele, ale poznasz też wszystkie techniczne aspekty wywiadu telewizyjnego.

Weź udział w szkoleniu
szkolenia-molek

Sesja I

Zastosowanie wiedzy o sobie w świadomym wyborze profilu publicznego w mediach

1.  Public profile: skuteczny i zgodny z celami.
Dlaczego chcę być w mediach?
Jaki wizerunek swojej osoby chcę stworzyć w mediach?
Jaki, dzięki mojej obecności w mediach, ma mieć wizerunek moja firma?
Ćwiczenie: Uczestnicy tworzą kompleksową listę celów związanych z ich obecnością w mediach i zespalają je z celami biznesowymi organizacji.
Case study: budowanie wizerunku medialnego na przykładzie marki Rafała Brzoski, prezesa Integera S.A.
2. Redagowanie profilu eksperckiego zgodnego z osiąganymi efektami:
Lista tematów, w których mogę się wypowiadać.
Dystrybucja tematów do mediów tradycyjnych i online’owych.
Ćwiczenie: Szkoleni tworzą pod okiem trenera swój profil publiczny z naciskiem na obszary swojej specjalizacji.

Sesja II

Techniczne aspekty wywiadu medialnego

1. Zadania do wykonania przed udzieleniem wywiadu:
O co należy spytać dziennikarza?
Desscode programu TV.
2. Budowanie przestrzeni medialnej we własnej firmie w przypadku kiedy dziennikarze odwiedzają nas w firmie.
3. Setka ekspercka: czym jest i czemu służy?
Zasada kondensacji tekstu: skracanie od dołu.
Pauzowanie i kompozycja wypowiedzi.
Efekt antenowy.
Ćwiczenie: Uczestnicy udzielają branżowych wypowiedzi z zakresów przez nich wskazanych we wcześniejszym ćwiczeniu – symulacja wywiadu.

Sesja III

Jak mówić, by publiczność odczytała to, co chcę powiedzieć?

1. Zaproszenie do studia.
Język korzyści na antenie.
Wystąpienie z innymi ekspertami – panele.
Budowanie historii i puentowanie.
Firmowe compliance na antenie – jak stosować?
Identyfikowanie się z marką podczas wywiadu: bezwzględny zakaz czy budowanie potencjału promocyjnego?
Zasada złotego kąta.
Case study: przykłady wpadek i sukcesów antenowych, które bezpośrednio wpłynęły na biznes.
2. Ćwiczenia praktyczne, czyli rejestracja wywiadów– ćwiczenia z Magdą Mołek, dziennikarką TVN.
3. Jak radzić sobie ze stresem:
Ćwiczenia oddechowe.
Wizualizacja.
Medytacja.
Na zakończenie uczestnicy mają sesję medytacyjną kończącą warsztat.